poniedziałek, 1 września 2008

Mały Książe Antoine De Saint-Exupery


„Poznaje się tylko to, co się oswoi – powiedział lis.

-ludzie mają zbyt mało czasu ,aby cokolwiek poznać.

Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi ,więc ludzie nie mają przyjaciół”

Następna prawda,

W czasach w których żyjemy nie ma czasu na przyjaźnie.

Może inaczej w czasach w których żyjemy nie ma czasu na poznawanie czegokolwiek i kogokolwiek.

Ja na przykład ostatnio zauważyłem że z 8 ryb w moim akwarium zrobiło się 12 : ).i to urodziły się naprawdę duże (bo wyglądają mi na 3-4 miesiące ; )…

Warto jednak jest zwolnic, nie mówię o zadumie nad własną egzystencją ; )ale obserwacji tego co nas otacza.

Co powiecie na taki obraz

Siedzicie nad jeziorem w lipcowy wieczór, powietrze jest ciepłe nikt ani nic was nie goni…

Czujecie że przed sobą macie jeszcze 2 tygodnie urlopu, bliska osoba siedzi obok was…

Zachód słońca zalewa pomarańczowym kolorem przejrzystą wodę i las…

Do waszych uszu dochodzi tylko lekki szelest trzciny poruszany letnim wiatrem..

Nie powiecie mi że nie jest to fajne uczucie…

Zwolniliście i zauważyliście charakterystykę tego miejsca, tak naprawdę codziennie mijamy się z pięknymi rzeczami, cudownymi widokami czy uśmiechniętymi ludźmi ale niestety nie mamy dla nich czasu…

Więc zdejmijcie z uszu odtwarzacz MP3 ,spokojnie oddychając wyjdźcie z domu wcześniej, przespacerujcie się może uda wam się dostrzec coś niezwykłego?

Może coś was zainteresuje? A może ten świat wcale nie jest taki szary na jakiego wygląda?

Świat należy do was zauważcie jego piękno i zauważcie przyjaciół.

Możecie poświęcić im trochę czasu lepiej ich zrozumiecie.

Mój szef codziennie przed pracą jeździł do swojej ulubionej knajpy na kawę,

Pewnego razu jechaliśmy razem mieliśmy się przygotować do rozmowy na temat usprawnienia pewnych procesów w naszym budynku, spotkanie to tak naprawdę nie przyniosło żadnych skutków bo nic co zostało na nim ustalone nie zostało wprowadzone w zycie; )

W każdym bądź razie ,jego codzienny rytuał działał nieprawdopodobnie pozytywnie.

Wchodzi do knajpy, od wejścia mówi dzień dobry Pani Barbaro to samo co zwykle ale dziś dwa razy proszę i zerka na mnie,

Rozsiada się na kanapie ,wyciąga gazetę i powoli pije kawę.

Zanim ją wypił ja zadzwoniłem już do dwóch swoich pracowników, wypaliłem 2 papierosy ,wysłałem sms, w terminarzu zaznaczyłem spotkania na tydzień czasu.

W końcu nie wytrzymałem…Powiedziałem że musimy już jechać, że nie ma czasu…

Mój szef się na mnie spojrzał i powiedział – Poza pracą czas jest dla ciebie , zrelaksuj się.

Później dodał.. – Czy naprawdę musiałeś robić to wszystko ? dzwonić ?

Pisać ?.

Oczywiście że nie musiałem ; )

To z przyzwyczajenia:)

Więc szanujcie swój czas, z głową przeznaczajcie go dla siebie i swoich bliskich.

Zatrzymajcie się czasem nie biegnijcie bo dużo na tym tracicie.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


 
ll487e1844ba1f982cd5da1811d4a7fa94_data.php ll487e1844ba1f982cd5da1811d4a7fa94.php ll487e1844ba1f982cd5da1811d4a7fa94_upd.php